Ay ay mi vida - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu Ay ay mi vida - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu

Ay ay mi vida

Door: Gerco Rosbeek

Blijf op de hoogte en volg Gerco

11 Februari 2012 | Nicaragua, Granada

Hallo lieverds,

Zijn we weer. En dat VOORdat er klachten komen, we zijn dus goed bezig… zo leuk om regelmatig te lezen dat er toch nog zoveel zijn die me al dan niet via het blog volgen.
Oud en nieuw was geweldig leuk, nog steeds niet heel de familie van Glenda ontmoet, want die is groot met al die neven en nichten maar een superleuke avond gehad, eindigend met een heel varken die heerlijk smaakte. Twee januari weer begonnen hier met een toast met heel de staff, waarvan ik, kan t ook niet laten, toch weer een aantal (2) heb vervangen. Ik ga nu eenmaal voor perfect. En daar zijn we nog lang niet, maar Ger is op de goede weg. Met mijn pa gaat het nog steeds niet geweldig en dat blijft moeilijk. Zou graag mijn familie komen steunen, maar andere dingen in het leven maken dat nog steeds onmogelijk.
In het geheel blijft het nog steeds achter op vorig jaar maar heb toch nog steeds een hoop groepen en deze week begint de week van de poezie, een week waarin ik vorig jaar records heb gebroken. Vorige week een afschuwelijk hardrockconcert gehad, zelf niet georganiseerd maar uiteindelijk leuk verdiend, 4 dagen daarvoor de tuin wederom verhuurd aan Jehova´s die verrassend genoeg echt heel de avond best cocktails kunnen drinken en met een mannetje of 80 de dj al dansend bezig kunnen houden. 1 dag daarvoor een geweldig leuke trouwerij, 140 man waarvan 121 te eten, en dan wel binnen 50 minuten wel te verstaan. Top avond, record weer verbroken en ook door de live band een geweldig succes, De knietjes worden per dag rotter maar ben bij andere orthopeed geweest die mee eerst enige ander vormen van behandelen hebben voorgeschreven die de operatie die ik nodig leek te hebben even op de achtergrond hebben gezet. We wachten af en zijn maar weer eens bij de apotheek geweest. Kreeg daar een gratis linnen tas, waarschijnlijk een promotie in de trend van besteed zoveel en ontvang gratis ... Haha. Drie maart komt Black Ace eindelijk terug in Nuestro Mundo, hebben heel lang niet opgetreden maar we gaan met veel promoties van rum en bier en modellen van 2 bedrijven weer voor een volle bak, denk dat ik trouwens, net als voorheen ook weer een aantal songs met de band meezing.
En dan Glenda ... maar vooral zoonlief. Ben wel papa aant spelen hoor en dat valt dus niet mee. Gebrek aan ervaring speelt parten. We hebben het echt ontzettend leuk samen, maar buiten opletten dat zoonlief (hij noemt me papa 2) zijn tanden poetst, goed doucht, want Glenda zet me heus wel aant werk, moet ik soms met hem naar het toilet om dat hij het eng vind om alleen te gaan (5 jaar) , kleed hem aan als meneer te lui is en vooral moeilijk, hoe leg je hem uit dat je sommige dingen dus niet wil. Blijf van die aansteker af of deze week dus echt geen TIPTOP (soort MCDonalds), zijn we vorige week al geweest, dat soort dingen. Zit je op je vrije dag, die dag slaapt hij bij ons, ook zo iets, een biertje te drinken in de kroeg, heb maar beter ogen in je achterhoofd want Giarny peert m. Niets nieuws voor ouders maar voor mij, ja nieuw en lastig. Maar wel leuk, laat ik dat voorop stellen. Goed, het slapen bij ons, op woensdag dus. Eerste keer dacht ik, matrasje op de grond naast ons bed, komt goed. FOUT! Bij ons in bed wast beter. Na een week of drie aan hem gevraagd wat denk je, lijkt het je leuk je eigen matras, dichtbij, ja supertof en bedje dus weer opgemaakt. Jammer maar helaas, bleek achteraf niet de waarheid te durven zeggen en sliep dus weer bij ons. Nu met hem afgesproken dat als hij 6 is en dus echt groot we het echt gaan proberen apart, lijkt me een goede deal en denk dat ik goed heb gedaan maar aangezien de papa ervaring mij ontbreekt...afwachten ....

  • 11 Februari 2012 - 07:28

    Rox:

    Zo papa! Lekker bezig!!
    Goh wat heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat!!
    Wat had ik je graag rond zien paraderen met zoonlief en je linnen tasje!!! Haha

    Afgelopen zaterdag marktkraam gaan huren was er om 7 uur met -15 graden!!! Dat had jij nu niet meer getrokken!!! Maar had je toch graag gezien

    Sterkte met je paps ! Gelukkig ben je via het net toch een beetje dichtbij...

    Dikke kussen en knuffels roxie

  • 12 Februari 2012 - 00:11

    Karin P:

    Hoi Ger,

    Ik blijf het super vinden je te lezen ... Heerlijk je droom te kunnen waarmaken, al heeft die medaille moeilijke keerzijdes.
    Ik vermoed dat geneeskunde hier wat verder staat als daar, maar ja wat doe je er aan als je een zaak te runnen hebt...
    En dat andere ... papa 2 ...pffff, echt waar, ik kan het me inbeelden, dat is geen gemakkelijke klus en dat betert echt niet met de jaren. Ja hij zal wellicht niet blijven bij jullie in bed kruipen , er komt een dag dat hij daar echt te groot voor is... maar dan zijn er weer andere dingen die moeilijk liggen, dat is eigen aan kindjes opvoeden... Dus veel succes ;-)
    En je thuisfront missen is zeker ook geen gemakkelijke opgave.

    Bestond er maar een teletijdsmachine die je even heen en weer kon flitsen ;-)

    Kus,

    Karin

  • 12 Februari 2012 - 00:51

    Tt Hilly :

    Dear Gerco.
    Every time when i get an other bloc from you i tell meself rite back immedeately.But helaas that does not always seem to work.I so enjoy those long letters.You are sure doing a lot of hard work for what you have.But to know that that you have problems with your knees is not so good.For that you are better off in Holland.But hopefully it will get looked after in the near future.I just have to grin of you playing Papa ha ha.Who could have thought that.
    I am sure it is hard to know that your Dad is not so good.Just keep in touch with letters and it will help a little.I have had a sort of nor so good months.In Dec i thought i had an heart attack.Ambulance Hospital,checked out and nithingt wromg.Second time again and same results.They found that it was an Anxiety attack.Getting better now.Had Surgery on my left knee that i injured in the accident in the Super;markt in Oct 2, 2009.So you s ee things do not move her as fast ad in Holland either.Have a lawsuit going with the Smarkt. Have a good lwwyer so see what will happen.Our winter is not so cold as last year.That ws the coldestand longest with the most snow ever.Now this year is the opposiet.Hardly or no snow at all.And the temps are well abouve normallSor a few night we had minus 40C maar o verdag ging het weer up to pplus 6 just like a yoyo.but klagen doen we niet hoor.Maar het is ongewoo for for us to have such different weather.
    In Holland they thought they could have a Elf steden tocht.Wfould have been nice for a change.Well may be next yrar.
    Wel Gerco this is it for this time, keep sending the emails looking fwd to it.O by the way my kneecap was damaged and a tear in thr minuscus.Surgery went OK and all looks good now and can walk wi thout pain.So hoe this summer to go back on my bike and lots of walking..
    wishing you all the bestand good health and goede business.
    Love from me.
    Hillery
    Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn leven in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2015

Over opa en oma en een stapje terug

11 Augustus 2014

We zijn open !!

26 Juli 2014

Verrassing ! Er komt een kleine

27 December 2013

Onkruid vergaat niet !

21 Augustus 2012

Oke dan
Gerco

Een Holland verlater die in het centrum van Granada Nicaragua een bar restaurant heeft met appartementen.

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 47633

Voorgaande reizen:

29 December 2008 - 31 December 2020

Mijn leven in Nicaragua

Landen bezocht: