En nog maar een keer vakantie - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu En nog maar een keer vakantie - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu

En nog maar een keer vakantie

Door: Gerco Rosbeek

Blijf op de hoogte en volg Gerco

19 Maart 2011 | Nicaragua, Granada

Nou ik heb de smaak helemaal te pakken hoor, ben lekker bezig. Nog niet eens zo lang terug van een paar dagen Montelimar, ben ik afgelopen week met vrienden Eleazar en Steen eindelijk weer eens op pad geweest. Stond al zo lang op de planning. Dit keer hebben we de kust bij Las Piñitas,zo´n 20 km. bij Leon vandaan, onveilig gemaakt. Onze kamer lag direct aan het strand, nou reken maar dat we genoten hebben. Hebben zelfs nog heel toeristisch een boottochtje naar een eiland gemaakt en uiteraard de stad Leon en oud Leon bezocht. Zomaar een stukje cultuur, het moet niet gekker worden. Wel vroeg in de middag (op vrijdag) weer vertrokken van de kust ivm het Tsunamigevaar, wat gelukkig hier niet meer meer opleverde dan golven van een halve meter hoger dan normaal, maar een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Kan je wel zeggen dat het dorpje waar we zaten aardig in paniek was. Ging zo´n beetje helemaal op slot en er zijn zelfs gasten uit ons hostel wel erg vroeg en collectief vertrokken. Nu had ik het zo naar mijn zin in Leon dat ik afgelopen dinsdagmiddag gewoon mijn tas heb gepakt en simpelweg terug ben gegaan tot afgelopen donderdagmiddag. Superhostel midden in de stad, wat vrienden opgezocht en lekker alleen aan de rol gegaan (jaja). Echt vreselijk naar mijn zin gehad. Helemaal de smaak te pakken van het eindelijk ook eens wat zien, ga ik aanstaande woensdag de vulkaan Mombacho maar weer eens met een bezoek vereren en ga ik de week erna een aantal dagen naar het eiland Ometepe.
Vorige week trouwens ook nog wezen stappen in Masaya en helaas, niet alles kan goed gaan, weer eens te kampen gehad met een flinke stroomstoring.
Een auto had 1 van de (altijd vrij laaghangende) stroomkabels kapot gereden waardoor er in het restaurant een kortsluiting ontstond. Helaas was dit net de dag dat er een belangrijke bokswedstrijd uitgezonden werd, en zat het helemaal vol boven. Helaas maar logisch, ging bijna iedereen weg om ergens anders te kijken. Ook zondag heel de dag aan het bellen geweest naar de energiemaatschappij, maar oplossen ho maar, dus erg vroeg dicht gegaan want met al die vriezers vol met vlees werd het toch een beetje kritiek, die moesten maar gewoon dichtblijven met flink wat ijs erop. Uiteindelijk kwamen ze maandagmiddag de breuk oplossen maar helaas was dit net weer een dag waarop half Granada zonder stroom zat, dus dat schoot ook niet op. Dus pas om 4 uur weer open gegaan die dag en gelukkig verder zonder al te veel problemen kunnen werken, behalve dan dat de Pepsi koelkast , 1 bier koelkast, de stereo beneden en de internetconnectie het hadden begeven. Gelukkig was de schade aan de bier en Pepsi-koelingen niet voor rekening van ondergetekende en viel het achteraf nog mee wat we weg hebben moeten gooien aan vlees, vis en groenten.
Na een paar wat stillere dagen ishet nu weer lekker druk in het restaurant en heb ik zelfs nog even tijd gevonden om mijn Nicaraguaanse rijbewijs te halen.
Nunog een autootje. Maar eerst maar een flinke generator gekocht, leek me toch iets belangrijker.

  • 20 Maart 2011 - 09:39

    Karin P:

    Leven is lang niet slecht lijkt me , daar in Nacaragua ... ;-)

    Karin

  • 20 Maart 2011 - 20:34

    Anneke:

    Poepoe....kennie op hè???
    Maar je hebt groot gelijk.....ENJOY !!

  • 22 Maart 2011 - 22:58

    Marcella:

    Jullie werden zeker gesponsoord door Flor de cana....... JAJAJAJAJA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn leven in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2015

Over opa en oma en een stapje terug

11 Augustus 2014

We zijn open !!

26 Juli 2014

Verrassing ! Er komt een kleine

27 December 2013

Onkruid vergaat niet !

21 Augustus 2012

Oke dan
Gerco

Een Holland verlater die in het centrum van Granada Nicaragua een bar restaurant heeft met appartementen.

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 47633

Voorgaande reizen:

29 December 2008 - 31 December 2020

Mijn leven in Nicaragua

Landen bezocht: