Nu al nerveus, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu Nu al nerveus, - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu

Nu al nerveus,

Door: Gerco Rosbeek

Blijf op de hoogte en volg Gerco

11 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

Druk druk druk druk druk, de dagen vliegen. Voorbereidingen voor de tuin.
Donderdag is de receptie, vrijdag gaan we al open en er moet nog ZOVEEL gebeuren. Afijn, alle dagen rennen vliegen duiken springen vallen opstaan en weer doorgaan dus (jaha, ik ben de klassiekers niet vergeten hoor). Uitnodigingenlijst, de uitnodiging zelf, de drukker in deze, enveloppen, uitnodigingen rondbrengen, het hele menu op orde, alles uitproberen, de kokkinnen uitleggen hoe ze deze maaltijden moeten bereiden, en daarna dus weer probereb of ze alles wel doen zoalsde baas het wil, leveranciers zoeken voor de beste spullen, de ingredienten specifieren, de kostencalculatie maken, aan de hand daarvan de prijzen berekenen, het menu met prijzen in de computer zetten en daarna dus weer naar de drukker in deze. Alle laatste klussen, een deur die klemt , een lik extra verf, een haakje ophangen, wc bordjes regelen en de grote schoonmaak, alle inkopen in de hoofdstad, zoals extra bestek, borden, kopjes en een espressomachine, we zijn er heel erg druk mee. Slapen zit er de komende nachten nog steeds niet veel in. Ik leef op koffie en Red Bull, maar het gaat groots worden. Heb daarnaast nog wat personeel gewijzigd, een aantal nieuwe extra aangenomen en heb nu ook een heuse chef in de keuken erbij. Tussen alle bedrijven door toch maar besloten mijn Nederlanse paspoort te verlengen en niet geheel als Nica door het leven te gaan, dus even op en neer geweest naar de Nederlandse ambasade in de hoofdstad. Was ik pas een half jaar van plan, maar nu eindelijk gerealiseerd. Ook nog druk met muziek uitzoeken voor de tuin, moet de stereo nog halen evenals de kassa, de laatste shirts voor de nieuwe medewerkers en nog maar eens een keer gebeld naar de biermaatschappij om te verifieren of de koeling wel op tijd hier is. De Coca Cola koeling is dat in ieder geval wel maar moet nog op zijn plaats en moet de sigarettenboer nog even achter zn broek aanzitten voor de showkast en de 24 beloofde asbakken. Nu al nerveus schreef ik, eigenlijk niet voor de opening, eigenlijk wel of alles wel op tijd af is. Maar we gaan hoe dan ook vrijdag open voor publiek en donderdag neem ik zeker meer als 1 welverdiende borrel.



  • 12 Juni 2011 - 08:36

    Anneke:

    Jeetje man......wát een leven!!! Ik dacht je juist naar Nica was gegaan om op je luie kont te gaan zitten?? Hahaha
    Ik ieder geval wens ik je vanaf hier een fantastische dag toe en héél veel succes in de toekomst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn leven in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2015

Over opa en oma en een stapje terug

11 Augustus 2014

We zijn open !!

26 Juli 2014

Verrassing ! Er komt een kleine

27 December 2013

Onkruid vergaat niet !

21 Augustus 2012

Oke dan
Gerco

Een Holland verlater die in het centrum van Granada Nicaragua een bar restaurant heeft met appartementen.

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 47623

Voorgaande reizen:

29 December 2008 - 31 December 2020

Mijn leven in Nicaragua

Landen bezocht: