Hoop veranderd - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu Hoop veranderd - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Gerco Rosbeek - WaarBenJij.nu

Hoop veranderd

Door: Gerco Rosbeek

Blijf op de hoogte en volg Gerco

24 December 2010 | Nicaragua, Granada

Hallo lieve allemaal.
Duidelijk dus, veel veranderd. Uiteraard zijn er veel traantjes gevallen tijdens en na de breuk met Marlies. Het was een hele moeilijke beslissing maar soms moet je die nemen en opnieuw je leven op de rails zetten. Een aantal weken geleden heb ik een nieuw huisje gevonden waar ik me verschrikkelijk thuis voel, helemaal mijn stekkie, mijn eigen plekje.
Vreselijk veel mazzel gehad dat ik al zo snel een leuk huisje vond en nog voor een prijs die eigenlijk helemaal niet kan, supergoedkoop.
Maar niet alleen het huisje was mazzel. In de rotste dagen van mijn leven eindelijk de manager gevonden waar we eigenlijk al zo lang naar op zoek waren. Geeft me heel veel rust en vrije tijd. Echt een kanjer. Kan ik (bijna) alles aan over laten. In ieder geval ben ik nu veel meer thuis, ik rust goed uit na die stressvolle tijd en ben eindelijk dingen aan het doen die ik al zo lang van plan was. Ben weer met Spaans begonnen en zie eindelijk wat van de omgeving. Er zijn zo veel mooie plekjes hier vlakbij, maar ook de leuke dingen die er nog meer te doen zijn. Ben naar de paarderennen geweest, eindelijk een baseballwedstrijd bezocht en dus weer flink aan het blokken. Het restaurant gaat goed. Ook daar voor ben ik druk bezig, samen met mijn manager. Meer controle op de voorraden, ook op die van het glaswerk, borden en bestek, we gaan een fritangue beginnen, iets waar volgens mij geld in zit. Oke, even uitleg, zeg maar een barbecue op straat. Die bestaan hier al en lopen altijd supergoed, maar midden in het centrum is er dus geen 1. Bovendien schroeven we de kwaliteit een beetje op van ons voer en gaan met die banaan (platanos verdes en maduros in dit geval). Dat soort banaan serveer je bij een fritangue.
En nu de kerst. Morgen (de 25 een eigenlijk de enige kerstdag die hier bestaat) lekker de tent dicht. Ik zie wel wat ik ga doen. Gelukkig uitnodigingen genoeg, al weet ik nog niet of ik daar wel zo´n zin in heb.
Beetje uitslapen, poosje blokken en dan even met een vriend de kroeg in lijkt me voorlopig het beste plan. Ook de 31e en de 1e is het restaurant lekker dicht. Wellicht dat ik even een leuk plaatsje in de buurt ga bezoeken. Mijn tripje met Steen en Alex (een paar van mijn beste vrienden) afgelopen woensdag ging helaas niet door, de auto had het begeven, maar dat komt nog wel.
Goed lieve mensen, allemaal een supertof 2011. Ik blijf jullie op de hoogte houden via mijn nieuwe blog. Een groet uit een wel warm land!

  • 25 December 2010 - 08:22

    Annemieke ( Jocker):

    Jij fijne dagen! En ook sterkte, tis nooit leuk zo'n breuk.

    Liefs

  • 25 December 2010 - 09:34

    Mirjam En Bert:

    Wij wensen je van hier , hele mooie feestdagen veel geluk en wijsheid in de komende tijd.
    Veel liefs Mir en Bert

  • 25 December 2010 - 09:55

    Karin:

    Fijne Kerst
    Sterkte voor een nieuw begin, samen met het nieuwe jaar

    Karin

  • 25 December 2010 - 10:57

    Cora:

    Ha kerel,

    Fijne dagen, een gezond 2011 en sterkte met alles!!

    Liefs

  • 25 December 2010 - 11:19

    Lia:

    Maak er wat van met Kerst en Oud & Nieuw.

  • 26 December 2010 - 09:54

    Rox:

    Lieve Gerco,

    Zo te lezen komt het in 2011 wel goed met jou! fijn om te lezen dat je aardig wat van plan ben en dat je het zo fijn heb in je niewe huisje!

    Een hele dikke kerst knuffel en een goed 2011!!!

    xxx Rox en Jara

  • 26 December 2010 - 13:11

    Harm En Marja:

    Er zal nog menig traantje vallen, maar het zou raar zijn als dat niet zo was. Je begint niet aan een relatie om hem na x jaar te beeindigen. Helemaal niet wanneer je besluit elders op deze wereld een bestaan op te bouwen. De wereld draait door en ook jouw leven. Heerlijk dat je een leuk huisje hebt gevonden en de noodzakelijke rust neemt. Prettige dagen in de warmte. Hier is het in het oosten van NL -10!

  • 26 December 2010 - 18:42

    Annet:

    gerco,
    allemaal moeilijk hoor jij alleen en marlies weer alleen jeetje!
    maar wens ook jou veel geluk in de toekomst blijf je mail volgen hoor en uiteindelijk komt echt alles goed.,
    liefs annet

  • 29 December 2010 - 15:40

    Leo:

    Hoi Gerko lees nu pas je bericht. Wat vervelend allemaal voor jullie allebei.
    Weet echt niet wat ik moet zeggen!
    Heb het zelf ook mee gemaakt. Maar kom tijd komt raad. Als er iets is laat het weten. Ik hoop dat je nog hetzelfde email en telefoon nummer hebt, verder wens ik jou een gezellige jaar wisseling
    Dikke x

  • 11 Januari 2011 - 20:36

    Jeannette:

    Hoi Gerco,
    Wens je veel sterkte, rust en ook de beste wensen voor 2011!!
    Groetjes van Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn leven in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2015

Over opa en oma en een stapje terug

11 Augustus 2014

We zijn open !!

26 Juli 2014

Verrassing ! Er komt een kleine

27 December 2013

Onkruid vergaat niet !

21 Augustus 2012

Oke dan
Gerco

Een Holland verlater die in het centrum van Granada Nicaragua een bar restaurant heeft met appartementen.

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 47628

Voorgaande reizen:

29 December 2008 - 31 December 2020

Mijn leven in Nicaragua

Landen bezocht: